۰ سبد خرید

آیا کلاس کنکور لازم است؟

آیا کلاس کنکور لازم است؟ تجربه تون رو زیر این پست کامنت کنید دوستاتون هم استفاده کنن...
آیا کلاس کنکور لازم است؟ مشاوران آلفا تبریز

چالش همیشگی دانش‌آموزان توی دوران کنکور، اینه که واسه کنکور آمادگی کافی رو ندارن. هرساله دانش‌آموزان تلاش میکنن که بتونن از این غول بزرگ به‌خوبی عبور کننو آینده خوبی رو برای خودشون رقم بزنن. یکی از راهکارهای رایج، استفاده از کلاس‌های کنکوره. کلاس‌های کنکوری مثل یه شمشیر دولبه عمل می‌کنه؛ یعنی هم می‌تونن بسیار مفید و تأثیرگذار باشن و هم می‌تونن شما رو از مسیر صحیح خارج کنن. امروز در این مقاله قصد داریم فواید کلاس کنکوری و مضرات اونو به‌صورت کامل بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آیا کلاس کنکور لازم است؟

اول بریم تفاوت کلاس کنکور و کلاس مدرسه رو بدونیم

اغلب افراد با دید منفی و یا بیش‌ازحد خوش‌بینانه به کلاس‌های کنکوری نگاه می‌کنن. این دو دیدگاه مصداق بارز افراط‌ وتفریطه؛ چون که فواید و معایب کلاس کنکور به‌صورت قطعی ثابت نشده و کاملاً به شرایط و توانایی دانش‌آموز ارتباط داره. این کلاس‌ها ازلحاظ محتوایی هیچ تفاوتی با کلاس‌های مدرسه ندارن؛ اما موضوع مهمی که این کلاس‌ها رو از کلاس‌های مدرسه متمایز می‌کنه، نظم و برنامه‌ریزیه. تمام کلاس‌های مرتبط با کنکور طبق یک برنامه‌ریزی دقیق و از قبل تعیین‌شده پیش میرن و به پیشرفت داوطلبان کنکور کمک می‌کنن 

دومین تفاوت کلاس کنکور با کلاس مدرسه، اساتید و مدرسان این کلاس‌ها هستن. با توجه به هزینه نسبتاً زیادی که دانش‌آموزان برای کلاس‌های کنکوری پرداخت می‌کنن، قاعدتاً انتظار میره که اساتیدی با تجربه و دانش زیاد در مباحث کنکوری توی کلاس‌ها حضور پیدا کنن. معمولاً در مدارس دولتی روش تدریس اساتید تا حد قابل‌توجهی با روش‌های کنکوری متفاوته و به علت وجود مشکلات متعدد در نظام آموزشی، اصلاح این مورد کار بسیار دشواریه. درواقع کلاس‌های کنکور ازنظر محتوای تدریس شده تفاوتی با کلاس‌های درس دولتی ندارن؛ فقط روش حل مسائل و انرژی و زمان صرف شده برای هر مبحثه که اونا رو از هم متمایز می‌کنه.

حالا بریم به این سوال جواب بدیم: کلاس کنکوری خوبه یا بد؟

به‌جرئت می‌تونیم این سؤال رو پرتکرارترین سؤال مربوط به کنکور دونست. قطعاً توی ذهن هر داوطلب کنکور یک‌بار هم که شده این سؤال شکل گرفته و متأسفانه پاسخ کاملی به اون داده نشده. به‌طور قطعی نمی‌تونیم بگیم که کلاس‌های کنکوری خوب یا بد هستن؛ چون این موضوع به شرایط مختلفی ارتباط داره که مهم‌ترینش، خود دانش‌آموزان هستن. برای مثال، شما یک چاقو رو در نظر بگیرید که می‌تونیم با اون کارهای مفید مانند خرد کردن سبزیجات و پیاز رو انجام بدیم. هم‌چنین می‌تونیم از اون به‌عنوان یک سلاح برای اذیت و آزار مردم استفاده کنیم. حالا چاقو وسیله‌ی خوبیه یا بد؟ شرکت توی کلاس کنکوری هم دقیقاً وضعیتی مشابه به این مثال داره که در ادامه بیشتر به اون می‌پردازیم.

قبل از اینکه فریب تبلیغات و تعریف‌های اطرافیانتون رو بخورید، بهتره اطلاعات کاملی درمورد خود و کلاس‌های کنکوری به دست بیارین. واسه کسب اطلاعات کامل و به‌روز، کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی بهترین گزینه هستش.

بعضی از دانش‌آموزان بعد از مراجعه به مشاور تحصیلی متوجه می‌شن که توی بسیاری از دروس نیازی به کلاس کنکور ندارن. آگاهی از این موضوع به صرفه‌جویی توی هزینه و وقت دانش‌آموز کمک می‌کنه. این دسته از دانش‌آموزان با توجه به دریافت مشاوره می‌تونن برنامه‌ریزی کاملی ایجاد کنن و مسیر موفقیت رو کاملاً اصولی و واقع‌بینانه طی کنن. در مقابل، دانش‌آموزان دیگه ای هم هستن که متوجه می‌شن بیشتر وقت خودشون رو با سهل‌انگاری گذروندن. این دسته از دانش‌آموزها واسه جبران زمان ازدست‌رفته و رسیدن به آمادگی کافی می‌تونن از کلاس‌های کنکوری بهره مند.بشن 

اول بریم نکات مثبت کلاس‌های کنکوری رو بررسی کنیم

کلاس کنکور مزایای بسیار زیادی داره و می‌تونه توی موفقیت داوطلبان کنکور سراسری نقش پررنگی داشته باشه. توی این کلاس‌ها روند تدریس از قبل تعیین می‌شه و تمام دروس طبق یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب پیش میره. این موضوع باعث می‌شه دانش‌آموزان با برنامه مطالعاتی پیش برن و مباحث مرتبط با یکدیگر رو به‌خوبی یاد بگیرن. این کار همچنین باعث میشه دانش‌آموز دچار خستگی  ناشی از خودآموزی نشه و درس رو به‌صورت کامل از اساتید باتجربه یاد بگیره. توی کلاس‌های کنکوری، دوره‌های تست‌زنی و جمع‌بندی وجود داره. این دوره‌ها تأثیر زیادی توی بالا رفتن راندمان داوطلبان دارن و باعث آشنایی اونا با فضا و جو کنکور سراسری می‌شن. 

نکته ی مثبت دیگه ی کلاس کنکور اینه که اساتیدشون خبره هست و با قالب سؤالات کنکوری آشنا هستن. این مدرس‌ها با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارن، همیشه دانش خودشون رو به‌روز نگه میدارن. این موضوع باعث میشه سؤالات کنکور سال‌های گذشته از طریق روش‌های ساده‌تر و سریع‌تر به دانش‌‌آموزان تدریس بشه. 

نکته مهمی که توی روند کلاس‌های کنکوری به‌وفور دیده می‌شه، آموزش هم‌زمان قسمت‌های مرتبط کتب درسی توی پایه‌های مختلفه. برای مثال، یک موضوع که توی پایه دهم مقدمه اون گفته شده و توی پایه یازدهم و دوازدهم به‌صورت کامل توی کتب درسی قرار گرفته ، توی کلاس کنکوری هم‌زمان تدریس شده (مخصوص سال آخر) و به‌صورت کامل تست‌های مرتبط با اون مبحث تمرین و تکرار میشه 

حالا بریم ببینیم شرکت توی کلاس‌های کنکوری چه مضراتی داره؟

شرکت کردن توی کلاس‌های آموزشی به‌طورکلی واسه داوطلبان مضر نمیشه؛ اما این کلاس‌ها گاهی می‌تونن برخلاف هدفی که دارن، شما رو از مسیر موفقیت دور کنن. بعضی از داوطلبان توی اغلب دروس شرایط ایده‌آلی دارن و عملاً هیچ مشکلی ندارن. توی این شرایط ثبت‌نام کلاس کنکور کار بسیار اشتباهیه. چون شرکت توی این کلاس‌ها زمان زیادی رو از دانش‌آموزان می‌گیره. درحالی‌که این وقت اتلاف شده می‌تونه در جهت تست‌زنی و مرور مباحث گذشته استفاده بشه. درنتیجه شرکت توی کلاس‌های کنکوری بدون در نظر گرفتن شرایط می‌تونن مانع پیشرفت بشن. 

متأسفانه بعضی از آموزشگاه‌ها و مراکز کنکوری با تبلیغات دروغین و ذات پول‌پرستانه، بیشتر دانش‌آموزان رو مجاب به شرکت توی کلاس‌های خودشون می‌کنن. واسه جلوگیری از این اتفاقات ، داوطلبان اول باید از سابقه آموزشگاه و اسامی اساتید اون اطلاعات کافی به دست بیارن؛ بعدش با سنجیدن شرایط و آشنایی با نحوه تدریس تصمیم بگیرن که آیا کلاس‌ها می‌تونن مفید باشن؛ یا اونارو از مسیر درست خارج می‌کنن. با رعایت کردن نکات بالا و در نظر گرفتن توضیحات، داوطلبان می‌تونن با خیال راحت توی کلاس کنکور مناسب ثبت‌نام کنن.

شرکت توی کلاس کنکوری می‌تونه مسیر موفقیت رو بسیار هموارتر کنه. دانش‌آموزان توی این کلاس‌ها می‌تونن به‌راحتی ایرادات و سؤالات خودشون رو به‌صورت حضوری از دبیر بپرسن و رفع اشکال کنن. خستگی ناشی از رفت‌وبرگشت کلاس‌ها و هم‌چنین انرژی زیادی که در طول کلاس از دانش‌آموز گرفته می‌شه، ممکنه در طولانی‌مدت باعث زده شدن دانش‌آموز از درس بشه. درنتیجه هنگام ثبت‌نام کلاس‌های کنکوری، سعی کنید دروسی که برای بهبود عملکرد شما الزامی هستن رو انتخاب کنید.

 



  1. ثنا گفت:

    به نظر من هیچ لزومی نداره کلاس کنکور شرکت کنید برعکس همه اونایی که یه پاشون تو کلاسه موفق نمیشن اصلا و اکثر اونایی که با برنامه و بی حاشیه درس میخونن موفق ترن من خودم با برنامه مشاوران الفا و مشاوره استاد احمدی عزیز پیش رفتم و الان تو بهترین نقطه ای هستم که میتونستم باشم♥️

  2. حسین حق پرست گفت:

    لازمه ولی نه هرکلاس کنکوری و متاسفانه آموزشگاه ها و پاس کاری دبیران به همدیگه جز تباهی آینده بچه ها چیزی به همراه نداره

  3. شادی بارانی گفت:

    کلاس کنکور نباشه شانس قبولی نداری مثل من که پول کلاس ندارم 😑

  4. Shima گفت:

    Kash mishod hme in forsto dashte bashn v sherkt konn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)