بهترین استاد کنکور در تبریز
از ویژگی بهترین دبیر کنکوری توانایی حرف زدن متناسب با سطح شاگردان است که برای آنها یادگیری را جذاب و فهمیدن را آسان می کند به صورتی که دانش آموزان را تشنه یادگیری می کند.
برای همه شما پیش آمده که در درسی احساس ضعف کنید و بخواهید از تجربیات یک استاد خبره استفاده کنید در این زمان معمولا بعد از شنیدن نام چند استاد از زبان مشاور یا همکلاسی های خود، در سایت ها به دنبال نمونه تدریس و مقایسه آنها با دیگر اساتید می روید اما کمتر سایتی شما را با ویژگی های یک استاد خوب آشنا می کند و اکثراً سعی دارند تا در یک درس خاص اساتید محبوب و حرفه ای را با یکدیگر مقایسه کنند این در حالی است که دانش آموز حتی نمیداند که یک استاد خوب چه ویژگی های برتری نسبت به همکاران خود داشته است که توانسته رضایت اکثر مشاوران و دانش آموزان را جلب کند و در کارنامه ی خود نتایج درخشانی را ثبت کند.
اما ما در ادامه سعی داریم بر خلاف قاعده همیشگی سایت ها عمل کنیم و ماهیگیری را به شما یاد بدهیم اگر بی صبرانه منتظر خواندن ویژگی های یک استاد خوب هستید در ادامه با ما همراه باشید.
ویژگی های بهترین دبیر کنکوری و تشریحی
1.مفهومی و به دور از نکته تدریس می کند
در دهه گذشته کنکور به سمت مفهومی تر شدن حرکت کرده است و دیگر دانش آموزان صرفاً با حفظ کردن چند نکته تستی کتاب نمی توانند از پس سؤالات مفهومی کنکور بر بیایند پس به همین خاطر آموزش نیز باید به صورت مفهومی باشد تا دانش آموز با فراگیری عمق مطالب بتواند به انواع تیپ سؤالات آن درس پاسخ دهد.
یادگیری مفهومی به این معنا است که شما بتوانید منظور کتاب درسی را متوجه شوید و قادر به مرتبط کردن مطالب مشابه پیشین با مبحث تدریس شده باشید و در مرحله بعد بتوانید مطالب را دسته بندی کنید و در نهایت به حدّی از تسلط برسید که بتوانید خودتان مانند یک طراح سؤال طرح کنید و در نهایت بتوانید مطالب را خلاصه نویسی کنید، زمانی که این مراحل را طی کردید آنگاه میتوان بیان داشت که آموزش و یادگیری شما به صورت مفهومی بوده است.
یادگیری نکته محور به این معنا است که استاد میخواهد صرفاً با چند نکته خاص و پیچیده، درسی مفهومی را به شما آموزش دهد. معمولاً دانش آموزانی که در کلاس این نوع اساتید شرکت می کنند بلافاصله پس از شنیدن مجموعه نکات فضایی از زبان استاد و حل چند مسئله که از قضا درست با همان نکات حفظی حل می شود گمان می کنند که توانایی حل انواع تیپ سؤالات را دارند درصورتی که زمانی که خودشان به حل تست ها می پردازند می بینند که نکته حفظی که استاد به آنها آموزش داده تنها برای تعداد معدودی مسئله کاربرد دارد.
2.حجم آموزش خیلی کم یا خیلی زیاد نیست.
یک استاد باتجربه و مسلّط به تدریس برای جلسات سالانه خود یک برنامه منسجم و منظم دارد و طبق برنامه خود حرکت میکند تا بتواند دانش آموزان را برای آزمون های آزمایشی آماده کند و میزان تسلط آنها را بسنجد و در نهایت برای آزمون اصلی یعنی کنکور سراسری آماده کند.
علاوه بر برنامه سالانه، بهترین دبیر کنکوری با تجربه برای هر جلسه خود نیز برنامه ریزی دارند و بر حسب میزان اهمیت هر مبحث و حجم آن ساعات خاصی را به هر مبحث اختصاص می دهند و به تشخیص خودشان یک مبحث مهم در یک جلسه تمام میشود و به یک مبحث سنگین و پر اهمیت چندین جلسه را اختصاص میدهند.
در هر صورت حجم کلاس ها نباید آنقدر زیاد باشد که ذهن دانش آموزان از کلاس خسته شود و نه آنقدر کم باشد که تدریس ناقص باشد.
هر دو ویژگی بالا بستگی به مدیریت استاد دارد، مدیریت به این معنا است که استاد بستر و فضایی را فراهم سازد که بتواند برنامه از پیش تعیین شده را در زمان مناسب اجرا کند.
3.لحن و بیان خوب و انرژی بالایی داشته باشد.
تدریس در کل به این معنا است که استاد درسی را که بر آن مسلط است را با بیان شیوا و ساده به دانش آموزان درس بدهد و در واقع خودش را جای یک دانش آموز که برای اولین بار است میخواهد با مطلبی آشنا شود قرار دهد تا بتواند با دانش آموزان خود ارتباط بر قرار کند، در این جا فن بیان و قدرت تفهیم معلّم می تواند بسیار تأثیر گذار باشد و دانش آموزان را به درس مربوطه جذب کند.
اساتید پرانرژی بسیار محبوب تر از اساتیدی هستند که کلاس های درسی خود را به صورت یکنواخت و خشک برگزار میکنند چرا که اساتیدی که در کلاس با دانش آموزان تعامل درسی دارند ارتباط بهتری با دانش آموزان دارند و اغلب کلاس هایی توأم با شیرینی و نشاط دارند و همین باعث می شود تا دانش آموزان در یک فضای بسته و خشک نباشند و کلاس برای آنها خسته کننده نباشد.
بهترین دبیر کنکوری در کلاس خود به دانش آموزان اجازه مشارکت می دهد و با طرح سوالات مناسب دانش آموزان را به مشارکت و فعالیت در کلاس دعوت میکند و از این طریق همواره کلاس پر از نشاط خواهد بود و از حالت کسل کننده خارج میشود.
4.تعداد زیادی سوال در کلاس حل میکند تا همه دانش آموزان با تیپ های مختلف آشنا شوند.
دبیر باهوش و باتجربه دقیقاً میداند چه زمان هایی را باید به طرح پرسش و حل مسئله اختصاص دهد، در ادامه به سه تا از بهترین زمان هایی که استاد می تواند سوالات خود را مطرح کند اشاره میکنیم:
- قبل از شروع یک موضوع میتواند با طرح چند سوال کوچک ذهن دانش آموزان را به چالش بکشد و آن ها را تشنه آموزش کند.
- بعد از اتمام تدریس یک مبحث کوچک می تواند با طرح چند سوال آسان و متداول و یا حتی چالشی دانش آموزان را به چالش بکشد تا اینکه مطمئن شود ابهامی برای دانش آموزان باقی نمانده باشد و موضوع را کاملاً درک کرده اند.
- زمان هایی که کلاس خشک و یکنواخت شده است می تواند با طرح چند پرسش کوچک از درس دانش آموزان را با خود همراه کند و جوّ کلاس را به سمت تعاملی شدن تغییر دهد و دانش آموزان را نیز در بحث شرکت دهد.
5.تدریس متناسب با اخرین تغییرات کتاب درسی دارد و به روز باشد و در هر جلسه آخرین سؤالات کنکور مربوط به مباحث تدریس شده را حل میکند.
بهترین دبیر کنکوری خود نیز مانند یک دانش آموز دائماّ در حال یادگیری است و اطلاعات خود را به روز میکند تا بتواند متناسب با آخرین تغییرات کتاب درسی مطالب را به دانش آموزان بیاموزد، مخصوصاً در سال های اخیر و با تغییر نظام آموزشی و تغییر مطالب کتاب های درسی و به تبع بالاتر رفتن سطح سؤالات کنکور یک زمان طلایی برای اساتید بود که بتوانند اطلاعات آموزشی خود را به صورت اساسی به روز رسانی کنند و در آن زمان هر استادی که نتوانست اطلاعات خود را به روز رسانی کند به راحتی محبوبیت خود را از دست داد و اساتید جوان و با اطلاعات نوین توانستند محبوبیت زیادی بدست آورند.
هدف بسیاری از دانش آموزان از شرکت در کلاس های کنکور کسب رتبه خوب در کنکور است پس یکی از منابع تستی خوب برای آنها سوالات کنکور چند سال اخیر است، یک معلّم خوب در انتهای هر مبحث سؤالات کنکوری مربوط به بحث را حل میکند.
6.آموزش استاد، کلاس، دوره و پکیج ناقص نباشد و تمام مطالب با جزئیات گفته بشود.
صدها استاد یک منبع درسی واحد با موضوعات یکسان تدریس می کنند اما در میان آن ها فقط چند نفر هستند که در کار خود موفق عمل می کند و شناخته می شوند یکی از دلایل درخشش آنها در میان همکاران همتای خود تلاششان برای هرچه کم نقص تر شدن شیوه تدریس و مطالب نوشته شده در جزوه اشان است، حتی اگر در این میان نقصی از وجود داشته باشد دانش آموزان را از اشتباه و نقص پیش آمده از قبل مطّلع می کند تا آنها را تصحیح کنند.
وجود هر گونه نقصی در تدریس یا جزوه می تواند برای دانش آموزان مشکل ایجاد کند و در صورت عدم تصحیح آن نقص ابهامات و دو گانگی هایی با متن کتاب برای دانش آموزان پیش می آید و انها با این باور که صحبت استاد درست بوده کتاب درسی خود را نادیده میگیرند.
اساتید خوب سعی می کنند همه مطلب را با جزئیات به دانش اموزان تدریس کنند تا کمتر تستی بتواند آنها را غافل گیر کند.
7.در یک مؤسسه خاص کار کند.
همه افرادی که در حوزه تدریس کار می کنند انگیزه های مادّی دارند اما تفاوت یک معلم خوب و یک معلم عادی در انگیزه های معنوی آنهاست به این صورت که یک استاد آینده نگر و با وجدان سعی می کند با دانشآموزان کمتری کار خود را شروع کند اما تمام حواس و تمرکز خود را برای نتیجه گرفتن تک تک دانش آموزان کلاس خود در کنکور میگذارد و به تبع در نهایت کارنامه درخشان تری را برای خود به جا میگذارد.
اما در مقابل اساتیدی هم هستند که با چند مؤسسه مختلف قرداد میبندد و یک درآمد نجومی دارد اما تمرکز کافی برای همه کلاس های خود ندارد و راندمان کارشان پائین می آید و در نهایت از هر کلاس در هر مؤسسه فقط چند نفر نتیجه خوبی گرفته اند که این آمار نسبت به تعداد دانش آموزانی که در ابتدای سال در کلاس ها ثبت نام کرده اند بسیار پایین است.
نتیجه گیری برای ویژگی بهترین دبیر کنکوری
امروزه افراد زیادی به تدریس خصوصی روی آورده اند اما همه آنها موفق عمل نمی کنند و تدریسشان مورد استقبال دانش آموزان قرار نمی گیرد، در مقابل اساتیدی نیز هستند که در کار خود بسیار حرفه ای عمل میکنند و نسبت به همکاران همتای خود که درسی مشترک را تدریس می کنند میدرخشند و این در حالی است که هر دو آنها موضوعات و مطالب یکسانی را از کتاب درسی تدریس میکنند پس دلیلی که سبب افتراق این دو دسته مدرس می شود داشتن ویژگی های مثبت اساتید دسته دوم است.
چند ویژگی برتر اساتید محبوب را به صورت مفصّل در مقاله بالا توضیح دادیم از جمله آنها به چند تدریس مفهومی، حجم مناسب تدریس، لحن و بیان قوی و پر انرژی، حل سؤالات زیاد، آشنایی با به روز ترین شیوه تدریس و بهره گیری از آن ها، تدریس و جزوه کم نقص و پول دوست نبودن استاد اشاره کردیم. البته اینها فقط چند مورد از صفات یک استاد خوب بودند.
انتخاب یک استاد خوب و مناسب سطح درسی شما نیز مانند هر انتخاب دیگری نیاز به تحقیق و مشورت دارد، یکی از بهترین راه ها برای تحقیق دیدن نمونه تدریس اساتید مختلف است که اغلب در صفحات اجتماعی استاد مورد نظر و یا اینترنت موجود است، یکی دیگر از راه ها مشورت گرفتن از افراد آگاهی همچون مشاور، معلمان با تجربه و یا دانش آموزانی است که در کنکور نتایج خوبی گرفته اند.
برای اینکه بتونید بهترین استاد کنکور تبریز رو شناسایی بکنید ما میتونیم بهتون کمک کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با شماره ی 09142365146 تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم
فقط مشاوران آلفا ❤❤❤😘😘😘😘
قربون شما
مافیای کنکور بیش از اندازس ادم نمیدونه به کی اعتماد کنه به کی اعتماد نکنه😭
Awli😻
تبلیغات اساتید کنکوری همه جا هست مشخص نمی کنه کی خوبه کی بد – از من می شنوید یا از مدیر مدرسه تون کمک بگیرید یا مشاورتون
کلاسهای کنکورتون رو با خیال راحت به مشاوران آلفا بسپارید🤌
عالیی😍😍
حتما قبل از انتخاب اساتید و مشاورتون از قبل تحقیق کنید و همینجوری الکی و یهویی ثبتنام نکنید، بحثِ سرنوشتِ شماست✌🏻