۰ سبد خرید

تاثیر یادگیری با فلش کارت

تاثیر یادگیری با فلش کارت! آیا فواید استفاده از فلش کارت را میدانید؟ روش ها و ابزارهای زیادی برای یادگیری وجود داره اگه میخوای یکی از این ابزارها رو یاد بگیری این پست برای تو هستش.

تاثیر یادگیری با فلش کارت

 

🤔⁉شاید سوال شما این باشه که فلش­ کارت چیه؟

فلش کارت ها برای یادگیری موضوعات مختلف کاربرد دارند. امروزه فلش­کارت­ ها در انواع و اقسام مختلف و برای موضوعات مختلف در دسترس قرار گرفته ­اند.📝🗃

✅تاثیر فلش کارت در یادگیری، موضوع مهمیه که بهتره دانش‌آموزان از اون باخبر باشند. به طور کلی، فلش کارت، مجموعه ای از کارت های کوچک و یک شکل است. این کارت­ها حاوی اطلاعات مختلفی از جمله لغات، اعداد و اطلاعات دیگر هستند. این اطلاعات ممکن است در هر دو طرف کارت نوشته شده باشد یا فقط در یک طرف کارت نوشته شده باشد. گاهی در یک طرف کارت پرسش و در طرف دیگر آن پاسخ نوشته شده است. از فلش­کارت ­ها در کلاس­های آموزشی مختلف و نیز مطالعه شخصی استفاده می­شود.

✅فلش­کارت­ ها به این علت که راحت و آسان حمل می­شوند و شکل آراسته­ ای هم دارند، ابزار محبوبی در آموزش محسوب می­شوند؛ همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از فلش­  کارت‌ها به عنوان ابزاری برای اجرای تکنیک‌های جمع‌بندی به روش سه روز یک بار و سایر روش‌های جمع‌بندی مطالب درسی استفاده کنند.

🔰سابقه تاریخی فلش کارت آموزشی

در سال ۱۹۸۱ دانشمندی آمریکایی به نام راجر اسپری برای کشف عملکردهای اختصاصی بر نیمکره ­های مغز موفق به دریافت جایزه نوبل شد. بعد از اسپری افراد دیگری برای تقویت و بهره­گیری بیشتر از توانایی­های مغز مطالعات زیادی انجام دادند، که یکی از آنها پروفسور ماکتو شیچیدا بود.

در مدارس شیچیدا برای تقویت تصویرسازی و تجسم مغز تمریناتی انجام می­شد و این تمرینات برای فعال کردن نیمکره راست مغز به شمار می­رفت. علت انجام چنین تمریناتی بالا بردن دقت شخص در تصویرسازی و تجسم تصاویر در ذهن است، تا تصاویر با جزئیات بیشتری در ذهن بماند.

❇✅فواید استفاده از فلش کارت برای دانش‌آموزان

  • کم حجم و کوچیکه و همه جا می‌تونین با خودتون ببرینش.
  • یک وسیله آموزشی ساده و همه پسنده که همه شما می‌تونین باهاش ارتباط بگیرین و خیلی راحت ازش استفاده کنین.
  • فلش­کارت‌ها هزینه کمی دارن و خودتون هم می‌تونین توی خونه خیلی راحت اون‌ها رو با هزینه کم درست کنین.
  • تاثیر فلش­کارت در یادگیری اون قدر زیاده که شما می‌تونین برای یاد گرفتن خیلی از دروس خودتون ازش استفاده کنین.
  • محرک حافظه دیداری شما هستن.
  • به یادگیری بهتر و سریع‌تر شما کمک می‌کنن.

🔰تاثیر فلش کارت بر درگیر کردن حافظه تصویری دانش‌آموزان

یکی از انواع رایج فلش­کارت، نوع تصویری اون‌هاست. زمانی که شما یک تصویری رو روی فلش­کارت می‌بینین حافظه دیداری و تصویری‌تون تحریک میشه و به شما کمک می‌کنه که مطالب و تصاویری که روی فلش کارت دیدین رو خیلی بهتر در ذهن‌تون ثبت کنین.❤😊

❓شاید براتون سوال پیش بیاد که تصویر چه تاثیری روی یادگیری داره؟

باید بگیم که ذهن همه افراد، اطلاعات تصویری رو خیلی سریع‌تر از بقیه اطلاعات در خودش ثبت می‌کنه و شما بعد از اینکه دوباره همون فلش کارت یا تصویر رو ببینین خیلی سریع می‌تونین اون مطلب رو توی ذهن‌تون بیارین و مباحث مربوط به اون رو، بهتر و سریع‌تر یاد بگیرین. پس اینجا می‌فهمیم که تاثیر فلش کارت در یادگیری می‌تونه این باشه که حافظه تصویری شما رو درگیر می‌کنه و باعث میشه که ماندگاری مطالب توی ذهن شما بیشتر بشه. شما می‌تونین با استفاده از فلش­کارت بفهمین که چقدر از مطالب درسی رو یاد گرفتین و چه چیزهایی رو یاد نگرفتین.🥰

انواع فلش ­کارت‌‌ها📚😁

فلش ­کارت‌ها دو نوع اصلی کاغذی و الکترونیکی دارن. یعنی شما، هم می‌تونین فلش­کارت‌ کاغذی رو به صورت فیزیکی داشته باشین و هم توی نرم افزارهای مختلف.

خود این فلش کارت‌ها هم میتونن طوری باشن که هر دو سمت‌شون متن نوشته شده یا اونایی که یک سمت‌شون تصویره و یک سمت‌شون دیگه‌شون متن.

 

چه اطلاعاتی روی فلش کارت نوشته شده؟🤔🥰

فلش کارت‌ها کاربردهای متنوعی دارن و برای دروس مختلفی استفاده میشن. مثلا ممکنه یک طرف‌شون یک سوال نوشته شده باشه و طرف دیگه، جواب اون سوال. یا مثلا می‌تونه یک طرف اون فرمول نوشته باشه و طرف دیگش نوشته شده باشه که اون فرمول مربوط به چه چیزیه. یا یک طرف عکس باشه و طرف دیگه یک متنی مربوط به اون عکس. یا یک طرف لغت نوشته باشه و طرف دیگه معنی لغت. یا حتی مثلا نکات خیلی مهم درسی مثل زیست شناسی می‌تونه روی فلش کارت‌ نوشته بشه.

 

روش ساختن فلش­ کارت:✌😎

از اونجایی که تاثیر فلش­کارت در یادگیری خیلی زیاده، می‌تونین فلش­کارت مخصوص خودتون رو همونجوری که دوست دارین بسازین تا بتونین باهاش ارتباط بهتری برقرار کنین. یک سری سایت‌ها هستن که شما می‌تونین با استفاده از اون‌ها، فلش کارت‌های الکترونیکی بسازین و اگه خواستین حتی چاپ هم کنین که به صورت کاغذی اون‌ها رو داشته باشین.

ساختن فلش کارت با استفاده از نرم افزار ورد هم امکان پذیره و میشه اون رو بعدا چاپش کرد. با استفاده از مقوا هم امکان ساختن فلش کارت هست.

درست کردن فلش کارت به صورت دستی:📝🙌

برای اینکار شما نیاز به مقوا، ماژیک، قیچی، چسب، تصاویر مربوطه و … دارین.

حالا هر اندازه‌ای که می‌خواین کارت‌تون باشه، مقوا رو به همون اندازه تقسیم­بندی کرده و  قیچی کنین تا چندین کارت یک اندازه داشته باشین. بعدش اطلاعاتی که می‌خواین رو روی اون بنویسین و یا اگه تصویر داشت، تصاویرش رو بچسبونین و بعد از اینکه فلش­کارت‌ها آماده شدن اون‌ها رو داخل جعبه‌های مخصوص (مثلا جعبه لایتنر) بذارین.🗃

تبریک! حالا شما یک سری فلش­کارت دارین که کاملا بر اساس سلیقه خودتون ساخته شده و هر وقت که بخواین می‌تونین مطالبش رو بخونین و مرور کنین.

شما دانش‌آموزان با استفاده از فلش کارت‌های مختلف می‌تونین لغات و فرمول‌ها و نکات مهم درسی رو خیلی بهتر یاد بگیرین و توی دفعات زیادی، اون‌ها رو مرور کنین. تاثیر فلش­کارت در یادگیری اون قدر زیاد هست که ارزش امتحان کردنش رو داشته باشه، پس سعی کنین که حتما از اون استفاده کنین.💖🥰😍

 💯🙌مجموعه­ ی مشاوران آلفا میتونن توی زمینه­ی تحصیلی بهتون مشاوره بدن و شمارو توی مطالعه برای امتحانات نهایی بهتر راهنمایی کنن. کافیه با پشتیبانی ما به شماره­ ی 09142365146 تماس بگیرید.✌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)