۰ سبد خرید

دانشگاه امام صادق

درباره دانشگاه امام صادق و دانشگاه های خاص و دارای مصاحبه توضیح دهید؟ آیا خانم ها نیز میتوانند در دانشگاه امام صادق انتخاب رشته کنند؟ چه رشته هایی ؟ در این صورت امکان ادامه تحصیل دارند؟

✅درباره دانشگاه امام صادق و دانشگاه های خاص و دارای مصاحبه توضیح دهید؟ آیا خانم ها نیز میتوانند در دانشگاه امام صادق انتخاب رشته کنند؟ چه رشته هایی ؟ در این صورت امکان ادامه تحصیل دارند؟

بسیاری از دانشجویانی که می خواهند نام نویسی خود را در کنکور سراسری  از طریق سایت ثبت نام کنکور سراسری به انجام برسانند، به دنبال ثبت نام در دانشگاه امام صادق می باشند اما باید بدانند که پذیرش در این دانشگاه از طریق ثبت نام در کنکور و همچنین تکمیل فرم در سایت اختصاصی دانشگاه امام صادق صورت می گیرد.

دانشگاه امام صادق در دوره کارشناسی، متقاضیان خانم و در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، داوطلبان آقا را به عنوان دانشجو می پذیرد. در این دانشگاه قسمت خواهران و برادران به صورت مجزاست و افراد می بایست علاوه بر دارا بودن شرایط ثبت نام کنکور سراسری ، ضوابط ویژه ای که از سوی سامانه آن منتشر می شود را جهت نام نویسی داشته باشند.

همچنین شرکت در گزینش دانشگاه امام صادق مانعی برای شرکت در فرآیند انتخاب رشته دانشگاه سراسری ندارد و در صورت پذیرش، می توانید در هر کدام از رشته های دانشگاه سراسری و دانشگاه امام صادق که قبول شده اید و تمایل دارید، ثبت نام نمایید.

✅شرایط ثبت نام در دانشگاه امام صادق

همان طور که می دانید، علاقه مندان تحصیل در رشته های دانشگاه امام صادق ، می بایست با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین سایت اختصاصی این دانشگاه، اعلام علاقه مندی نمایند و بعد از قبولی، در جلسه مصاحبه حضور یابند.

پذیرش دانشجویان در دانشگاه امام صادق بر اساس ضوابط و شرایط خاصی صورت می پذیرد که در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی نام نویسی در این دانشگاه ذکر شده است.

شرایط عمومی

تمامی ثبت نام کنندگان دانشگاه امام صادق می بایست شرایط عمومی آزمون سراسری بیان شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری  را داشته باشند که این موارد به شرح زیر می باشد.

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی کشور
  • نداشتن اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی

شرایط اختصاصی

علاوه بر ضوابط عمومی کنکور، یک سری شرایط ویژه که در ادامه ذکر شده است نیز از سوی سایت اختصاصی دانشگاه امام صادق در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

  • ثبت نام کنندگان  می بایست متولد سال 81 و بعد از آن باشند. (توجه نمایید که انجام خدمت سربازی یا تحصیل در حوزه علمیه و مانند آن تاثیری در شرط سنی ندارد.)
  • برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی
  • سپری نمودن پایه های تحصیلی یازدهم و دوازدهم یا دارا بودن گواهی دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • شرکت در یکی از گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری

بد نیست بدانید که هزینه تحصیل در دانشگاه امام صادق از دانشجویانی که مطابق قوانین دانشگاه فارغ‌التحصیل ‌شوند، دریافت نمی گردد و تنها دانشجو می بایست متعهد شود که پس از پایان دوره آموزشی، درصورت نیاز به میزان نیمی از مدت تحصیل خود، در داخل یا خارج دانشگاه خدمت خواهد کرد.

✅رتبه قبولی دانشگاه امام صادق

رتبه کسب شده در کنکور سراسری برای پذیرش دانشگاه امام صادق (ع) به دلیل نیمه متمرکز بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا داوطلبانی که تراز بالای 6500 داشته باشند، به احتمال زیاد در این دانشگاه پذیرفته می شوند.

نکته مهمی که باید یادآوری کنیم این است که فقط رتبه قابل قبول، ملاک پذیرش در دانشگاه امام صادق (ع) نمی باشد، بلکه معدل مقطع دبیرستان نیر مورد ارزیابی قرار می گیرد اما ممکن است فرد معدل خوبی کسب نکرده باشد. در این صورت چنانچه در کنکور سراسری امتیاز مناسبی دریافت نماید، عملکرد وی در زمان مصاحبه دانشگاه امام صادق مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

✅شرط معدل در دانشگاه امام صادق

یکی از سوالاتی که ممکن است برای داوطلبان دانشگاه امام صادق (ع) ایجاد شود این است که آیا معدل مشخصی برای ثبت نام دانشگاه امام صادق  در سال وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در شرایط ذکر شده این دانشگاه عددی برای معدل مشخص نشده است اما نکته مهمی که قابل توجه است، موثر بودن معدل بالا در پذیرش داوطلب می باشد. به صورتی که هر چقدر معدل مقطع دبیرستان داوطلب بالاتر باشد، احتمال پذیرش او نیز افزایش می یابد.

در صورتی که داوطلب در مصاحبه دانشگاه امام صادق  پذیرفته شود، نوبت به مرحله آخر می رسد که این مرحله همان تحقیقات محلی می باشد. محقق یا محققان از طرف دانشگاه به محل سکونت داوطلب می روند و این تحقیقات ممکن است به روش های مختلفی صورت بگیرد؛ به طور مثال از طریق مسجد و بسیج محل و یا هماهنگی قبلی جهت مراجعه به خانه داوطلب برای بررسی محیط زندگی و… .

شایان ذکر است که به دانشجویان واجد شرایط، خوابگاه تعلق می گیرد. مدت زمان تحصیل دوره کارشناسی خواهران، 4 سال و نیم و به صورت تمام وقت روزانه می باشد در حالی که مدت زمان تحصیل دوره کارشناسی ارشد برادران، حدود 7 سال و به صورت پیوسته می باشد.

✅رشته های مورد پذیرش دانشگاه امام صادق

از آن جا که رشته های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع)، به صورت تلفیقی می باشد لذا تعداد زیادی از دروس حوزوی و علوم اسلامی به همراه دروس دانشگاهی و زبان عربی و انگلیسی یا فرانسه در سطح مکالمه و فهم کامل متون ارائه می گردد.  در ادامه به رشته هایی که در این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان ارائه می شود، خواهیم پرداخت.

Annotation 2024 07 20 133010 Annotation 2024 07 20 133010
Annotation 2024 07 20 133149 Annotation 2024 07 20 133149
Annotation 2024 07 20 133356 Annotation 2024 07 20 133356

اگه میخوای صفرتاصد دانشگاه های خاص رو بدونی روی لینک زیر کلیک کن👇😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)