۰ سبد خرید

دانش آموزان دهمی و یازدهمی از چه زمانی برای کنکور شروع کنند؟

دانش آموزان دهمی و یازدهمی از چه زمانی برای کنکور شروع کنند؟ در این مقاله از مشاوران آلفا کامل زمانبندی لازم و ضروری برای شروع رو بهت گفتیم .... تو بگو کی شروع کردی...
دانش آموزان دهمی و یازدهمی از چه زمانی برای کنکور شروع کنند؟ مشاوران آلفا

دانش آموزان دهمی و یازدهمی از چه زمانی برای کنکور شروع کنند؟

شروع کنکور از دهم

افرادی که تصمیم به مطالعه برای کنکور از سال دهم رو دارن اکثرا داوطلبانی هستن که در پی قبولی در یک رشته پر طرفدار و همچنین یک دانشگاه با رنکینگ خوب هستن، شروع کنکور از دهم می تونه زمان بسیار مناسبی رو برای مطالعه در اختیار داوطلب قرار بده اما اینکه توی این زمان چه دروسی شروع به مطالعه بشه هم بحث بسیار پر اهمیتی هست.

اول از همه باید یک برنامه دقیق برای خودتون داشته باشید، برنامه ای که شما رو از سردرگمی خارج کرده و یک راه هموار رو به داوطلب نشان بده، وقتی داوطلب میدونه که باید در چه زمانی چه کاری انجام بده، چه درسی رو از چه زمانی و از کجا شروع کنه راحت تر میتونه به مطالعه بپردازه. اولین نکته مهم برای شروع از سال دهم رفع نقطه ضعف هاست.

قطعا شما هم می دونید که تمرین و تکرار فراوان باعث تثبیت مطالب توی ذهن میشه بنابراین تا می تونید تمرین و تکرار رو توی برنامه خود قرار بدید، درس مدرسه رو همون روز که از مدرسه می آیید مطالعه کنید، زیرا مطالعه همون درسی که چند ساعت قبل به شما تدریس شده می تونه کمک زیادی در تثبیت مطالب در ذهن شما داشته باشه. توجه کافی به دروس سال دهم می تونه این پایه رو که توی کنکور نیز نقش بسیار پر اهمیتی داره و سوال های بسیاری از این پایه نیز طرح میشه رو براتون جمع بندی کنه.

خانم اجازه؟

شروع کنکور از  دهم و یازدهم ممکنه؟

البته برای شروع کنکور از صفر به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که برای مطالعه کنکور کیفیت بسیار پر اهمیت تر از کمیت می باشد، یعنی به تسلط رسیدن در یک درس بسیار بهتر از سرسری خواندن ۵ درس می باشد، همیشه به یاد داشته باشید در کنکور موفقیت از آن کسانی می باشد که دروس را به طور عمیق مطالعه می کنند و به تسلط می رسند.

همچنین پیوسته خوانی برای کنکور نیز بحثی بسیار پر اهمیت می باشد، یعنی یک روز درس خواندن و ۱۰ روز درس نخواندن نمی تواند شما را به هدفی که تعیین کرده اید برساند پس به این نته نیز توجه کنید که حتما هر روز درس بخوانید، نیازی نیست از ابتدا با ساعت مطالعه بالا شروع کنید اما نباید از کنار مطالعه کردن هر روزه نیز به راحتی بگذرید.

برای اینکه به طور جامع و کامل بتوانید در رابطه با شروع کنکور از دهم اطلاعات به دست آورید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید

شروع کنکور از یازدهم

سال یازدهم سالی می باشد که اکثر داوطلبان در جو کنکور قرار می گیرند، شروع مطالعه جدی تر می شود، دانش آموزان هدف گذاری می کنند و به دنبال برنامه ریزی برای مطالعه هستند، برخی از داوطلبان نگران این مساله هستند که برای یک دانشگاه خوب  رشته ای مناسب دیر نیست؟ در حقیقت خیر، شروع برای مطالعه کنکور از سال یازدهم بسیار زمان مناسبی است اما به شرط، و شرط آن مطالعه دقیق و پیوسته با کیفیت بالا می باشد، سرسری گذشتن از دروس تنها به این دلیل که در ظاهر درس ها به اتمام رسیده باشند واقعا بی فایده می باشد چون همان طور که گفتیم برای کنکور باید دروس کاملا در ذهن داوطلب تفهیم شده شده باشد.

برنامه ریزی برای کنکور

هیچگاه از ابتدا درسی را حذف نکنید، این مساله که من این د رس را از ابتدا متوجه نمی شدم و حالا هم نمی توانم بفهمم ضربه بدی در کنکور به شما می زند، پس از ابتدا این قول را به خود بدهید که باید تمام دروس را به طور کامل مطالعه کنید. شما می توانید با وقت گذاشتن دقیق در دروسی که در آن نقطه ضعف دارید شراط خود را بهتر کنید و اعتماد به نفس بیشتری بگیرید.

از تست زدن به هیچ وجه غافل نشوید، بدیهی است که در مدرسه دروس به صورت تشریحی تدریس می شوند اما خود داوطلب باید خود نیز علاوه بر دروس تشریحی به صورت تستی نیز به مطالعه بپردازد، در سال یازدهم ساعت مطالعه باید افزایش یابد دروس سال دهم اگر از قبل مطالعه شده است مرور و تکرار فراوان داشته باشد اگر مطالعه نشده است حتما در اولویت برای مطالعه قرار گیرد زیرا که برخی دروس به هم پیوسته می باشند.

برای اینکه به طور جامع و کامل بتوانید در رابطه با شروع کنکور از یازدهم اطلاعات به دست آورید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

مشاوره کنکور سراسری با مرکز مشاوره آلفا

با تمام اطلاعاتی که در متن فوق در اختیار شما گذاشتیم قطعا می دونید که در ابتدای شروع برای مطالعه، آشفتگی ذهنی زیادی برای داوطلب وجود داره، سردرگمی در رابطه با منابع، ساعت مطالعه، نحوه مطالعه و … باعث می شود دانش آموز برای شروع دائما امروز و فردا کند و زمان را از دست بدهد.

بنابراین اگر هدف دارید ولی به هر دلیلی مطالعه را شروع نمی کنید وجود یک مشاور می تونه یک محرک باشه که راه رو برای داوطلب هموار میکنه، وجود مشاور باعث میشه داوطلب بدونه برای هدفی که داره باید تا چه حد تلاش کنه از چه درسی شروع کنه، با توجه به نقاط ضعف و نقاط قوت لازمه تا چه حد زمان برای چه درس هایی بگذارند. مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته آلفا میتونن پاسخگوی تمام سوالات داوطلبان عزیز در این زمینه باشند. کافیه با شماره پشتیبانی ما 09142365146 تماس بگیرید.

  1. Ayda vahed گفت:

    خیلی مفید بود دمتون گرم✅

  2. Asal گفت:

    من دنبال همچین مقاله ای بودم🥲

  3. صدف مظفری گفت:

    ممنون از خدمات و زحمات مجموعه‌ی الفا که هیچ سوال دانش آموزانِ گلمون رو بی جواب نمیذارن❤️

  4. رادمهر دیباور گفت:

    واقعا یکی از مشکلای اکثر دانش اموزان اینه که نمیدونم برای هدفشون از کی شروع کنن این مقاله واقعا اور گذار و مفیده👌🏻

  5. 9059673843 گفت:

    عالی بود👌🏻

  6. Mohammad گفت:

    برای دانش آموزان یازدهمی مثل من که سردرگم هستیم خیلی مقاله ی مفیدی بود. ممنون از آلفا

  7. Sevda گفت:

    برای من که پایه دهمم خیلی مفید و به موقع بود
    ممنون از مشاوران آلفا🧡

  8. امید خلعتی گفت:

    سپاس فراوان

  9. زهرا غفران نژاد گفت:

    در مشاوران آلفا به فکر همه پایه ها و رشته ها هستیم و هدف موفقیت دانش آموزانمونه

  10. علی سهرابی گفت:

    یکی از دغدغه هام همین بود که کی استارت بزنم دمتون گرم

  11. Shima گفت:

    Kheyli jame v Kamel bod mmnon🤌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)