۰ سبد خرید

پول کلاس ندارم چیکار کنم؟

پول کلاس ندارم چیکارکنم؟ هزنیه کلاس های کنکور واقعا سرسام آور شده اگه تو هم با این موضوع در سال کنکور مشکل داری حتما راهکاری های این پست مشاوره ای رو جدی بگیر...
پول کلاس ندارم چیکارکنم؟ مشاوران آلفا استاد احمد احمدی

پول کلاس ندارم. چیکارکنم؟

کلاس میلیونی رفتن، شرط لازم برای رتبه شدن نیست!

تابستون، بهشت موسسات کنکوری مختلفه!

هزاران تبلیغ رو با آب و تاب توی همه جا انجام میدن و این ذهنیت رو در ذهن دانش‌آموزان قرار میدن که اگه می‌خوای موفق بشی، باید از محصولات ما استفاده کنی، وگرنه موفقیتی در کار نیست!

هدفشون هم صرفا کسب درآمده!

موسسه‌ای که میاد توی تلویزیون ده‌ها میلیون تومان هزینه می‌کنه و بعد میگه فلان پکیج رو برای شما رایگان کردیم، عاشق چشم و ابروی شما نیست! بلکه اون به دنبال سود خودشه. وقتی با اون موسسه تماس می‌گیری و میگی ما برای پکیج رایگان شما تماس گرفتیم، در کنارش شروع می‌کنن به تعریف از محصولاتشون. و این‌طور به دانش‌آموزان القا می‌کنن که انگار فقط با تهیه منابع و کلاس‌های آنلاین اونا میشه موفق شد! و هیچ راه دیگه‌ای برای موفقیت جز استفاده از خدمات اون موسسه وجود نداره!

و خیلی از دانش‌آموزان که شرایط مالی خوبی ندارن، با دیدن این تبلیغات پر زرق و برق، فکر می‌کنن برای اون‌ها شانسی در موفقیت کنکور وجود نداره.

با احساس ناامیدی و ناراحتی، درساشونو می‌خونن تا فقط مورد عتاب خونواده واقع نشن. اما در واقع هیچ امیدی به رتبه شدن ندارن.

ما می‌خوایم توی این مطلب  بگیم که واقعیت اصلا این‌طور نیست!

بیشتر چیزهایی که به شما گفته میشه دروغه!

و بدون شرکت در کلاس های میلیونی هم میشه در کنکور موفق شد.

در واقعیت اصلا این‌طور نیست!

شرکت در کلاس های کنکوری خوب یه ابزار مناسب برای رسیدن به موفقیته. 

اما واقعا فرقی بین کلاس های موسسات مختلف نیست.

طبیعتا اساتید هرکدوم از این موسسات، سعی می‌کنن به بهترین شکل تدریسشون رو انجام بدن تا هم رزومه کاری خودشون بهتر بشه و هم دانش‌آموزان بیشتری رو جذب کنن. پس واقعا هیچ فرقی بین اساتید و موسسات مختلف نیست. تاییدیه این حرف ماهم اینه که همه اساتید دانش‌آموزان رتبه برتر داشتن و همشون دانش‌آموزانی که توی کنکور به هیچ نتیجه مناسبی نرسیدن رو هم داشتن. یعنی از هر دو گروه دانش‌آموزان موفق و ناموفق بودن کسانی که از تدریس این اساتید استفاده کرده باشن. پس ملاک موفقیت دانش‌آموزان، این اساتید و تدریسشون نیستن.

البته بازهم تاکید می‌کنم حضور در کلاس های آموزشی آنلاین یا حضوری یه ابزار مناسبه. و باید داشته باشینش. اما واقعا فرقی بین اون‌ها نیست.

اون کسی که پول شرکت در کلاس رو نداره باید چیکار کنه؟ آیا باید قید کنکورو بزنه؟

قطعا این‌طور نیست. الان عصر تکنولوژیه و تکنولوژی فرصت دسترسی برابر رو به همه میده.

این ذهنیت که باید حتما پول داشته باشی تا با شرکت در کلاس های آن‌چنانی بتونی رتبه بشی کاملا اشتباس.

دانش‌آموزان بسیاری رو می‌شناسم که از دل روستاهای محروم کشور و با حداقل امکانات اومدن و جزو رتبه‌های برتر کنکور قرار گرفتن. دیدن اون‌ها به شما ثابت می‌کنه که می‌تونین با حداقل امکانات در کنکور نتیجه بگیرین.

اصولا موفقیت در کنکور چیزیه که فردیه و خود فرد باید اونو به دست بیاره.

به زور کلاس و مشاور و کتاب و … نمیشه در کنکور موفق شد.

حتی در مورد مشاوره، داشتن مشاور یه نیاز واقعا ضروریه. مجموعه ی آلفا هم شامل  طرح های مشاوره ای هست که هر سال دانش‌آموزان بسیاری در این طرح‌ها شرکت می‌کنن. هزینه می‌پردازن و ما باهاشون مستقیما کار می‌کنم. اما  ما محتواهای بسیاری رو هم در سایت به صورت رایگان برای همه دانش‌آموزان قرار دادم که با استفاده از همون محتواها می‌تونن خیلی از ایرادات مشاوره‌ایشونو برطرف کنن

اصلا به این موضوع اعتقاد نداریم که بدون هزینه زیاد نمیشه نتیجه گرفت.

خیلی از دانش‌آموزان مختلف از خونواده‌های ضعیف در همین کنکور نتیجه گرفتن.

اما خب، بخاطر سود بیشتر، موسسات مختلف کنکوری جوری از کلاس ها و محصولاتشون صحبت می‌کنن که انگار بدون داشتن اون‌ کلاس ها و محصولات نمیشه نتیجه گرفت. این کاملا اشتباس. ولی از اون‌جایی که هر روز توسط رسانه‌های مختلف تکرار میشه، بچه‌ها باورش می‌کنن.

امیدوارم بجای تمرکز بر فرع، روی اصل موضوع که خودتون هستین تمرکز کنین.

ما توی این مقاله به چندتا روش اشاره میکنیم

تهیه کتاب‌های کمک‌درسی برای کنکور اقتصادی

استفاده از ابزارهای کمک‌درسی مانند کتاب یکی از راه‌های آمادگی برای کنکور است. امروزه کتاب‌های کمک‌درسی در سطوح مختلف و از انتشارات‌های گوناگون چاپ و عرضه می‌شوند. انتخاب کتاب‌های مفید و مؤثر از میان تنوع بالای موجود، کار سختی است. ضمناً همان‌طور که می‌دانیم هزینه‌های زیادی بابت تهیه این کتاب‌ها توسط خانواده ها پرداخت می‌­شود. برای شرکت در کنکور اقتصادی می‌توانید کتاب‌های کمک‌درسی را به روش‌های زیر تهیه کنید.

استفاده از PDF کتاب‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای کم‌کردن هزینه­‌ها، استفاده از فایل PDF کتاب‌ها است. البته بهتر است این کار را در کامپیوتر و یا لپ‌تاپ انجام دهید. زیرا استفاده از گوشی منجر به خستگی زودهنگام چشم‌ها می­شود و گاهی اوقات مشکلات جدیدی را ایجاد می‌­کند .

استفاده از کتاب‌های دست‌دوم

توصیه دوم برای کاهش هزینه‌ها، استفاده از کتاب‌های دست‌دوم است. این کتاب‌ها از کتاب‌های نو کمی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

استفاده از کتاب‌های اطرافیان

اگر در خانواده و یا دوستان خود فردی کنکوری را سراغ دارید می‌توان گفت برگ برنده‌ای در اختیار دارید. شما می‌توانید این کتاب‌ها و جزوات را از دوستان و آشنایان هم رشته‌ای خود به امانت بگیرید.

آزمون آزمایشی رایگان

شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌تواند میدان بسیار خوبی برای محک‌زدن سطح دانش شما به‌عنوان دانش‌آموز کنکوری باشد. با شرکت در این آزمون‌ها در واقع مدیریت زمان و کاهش استرس را تجربه می‌کنید. اما ممکن است بگویید هزینه شرکت در این آزمون‌ها زیاد است. بله کاملاً درست است؛ اما شما به‌راحتی می‌توانید با دانلود فایل آزمون‌ها بدون هزینه و یا با هزینه بسیار کم از آن‌ها استفاده کنید. کافی است با شبیه‌سازی جلسه آزمون در منزل و یا کتابخانه علاوه بر محک‌زدن دانش خود برای جلسه کنکور هم آماده شوید.

از مزیت‌های این فایل‌ها دسترسی آسان و دسته‌بندی بر اساس سطح سختی سؤالات است. زمان‌بندی متناسب با سطح سؤالات به شما کمک زیادی در مدیریت زمان می‌کند. آزمون‌های آزمایشی معمولاً بر اساس فصل‌بندی و تقسیم‌بندی‌های مشخصی ارائه می‌شوند. به‌این‌ترتیب شما به‌راحتی می‌توانید مطابق برنامه‌ریزی خودتان از آنها استفاده کنید. این آزمون‌ها حتی در گوشی و تبلت هم قابل‌دسترسی هستند؛ بنابراین بدون کامپیوتر هم می‌توانید کنکور اقتصادی و کم‌هزینه‌ای داشته باشید. بعد از شرکت در این آزمون‌های رایگان می‌توانید از روش‌های رایج، درصد خود را در هر درس محاسبه کنید. یکی دیگر از روش‌های شرکت در این آزمون‌ها استفاده از کمک مشاوران آکادمی همای است. این مشاوران می‌توانند با طراحی آزمون آزمایشی به‌راحتی به شما در این امر کمک کنند.

استفاده از کلاس‌های کنکور رایگان

برای همه افرادی که با کنکور سروکار دارند کاملاً واضح است که شرکت در کلاس‌های مرتبط با آن، نقش مهمی در موفقیت در این آزمون دارد. در واقع با شرکت در این کلاس‌ها علاوه بر آشنایی با منابع و تسلط کافی به مباحث درسی، روش‌های تست‌زنی هم آموزش داده می‌شود. در این کلاس‌ها سرعت تست‌زنی شما بالا می‌رود و به‌راحتی از پس حجم بالای سؤالات در زمان محدود کنکور برمی‌آید. یکی دیگر از مزایای این کلاس‌ها افزایش اعتمادبه‌نفس شما به‌عنوان دانش‌آموز است. البته همین کلاس کنکور می‌تواند مانعی بر سر راه دانش‌آموزانی باشد که از پس هزینه سنگین این کلاس‌ها برنمی‌آیند.

هم اکنون سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی به ارائه این کلاس‌ها بدون هزینه می‌پردازند. یکی از این سایت‌ها که شاید برای همه شما کاملاً آشنا باشد آپارات است. اساتید مختلف با تدریس کامل دروس به شیوه کنکور به شما کمک می‌کنند که بدون هزینه اضافی کنکور اقتصادی را تجربه کنید.

از مزیت‌های استفاده از این نوع کلاس‌ها امکان تکرار هر مبحث است. اگر شما در یک قسمت از درس مشکل بیشتری داشته باشید می‌توانید همان قسمت را بارها و بارها ببینید. البته با تمام اینها باید گفت کلاس کنکور بخشی از موفقیت در کنکور است و بخش بزرگ‌تر تلاش و کوشش خود شما برای یادگیری و آموزش است.

برنامه‌ریزی آموزش برای کنکور اقتصادی

برنامه‌ریزی برای کنکور می‌تواند مانند معجزه عمل کند. شما با یک برنامه دقیق و منظم می‌توانید در کنکور رتبه خوبی بیاورید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بعضی از دانش آموزها در ابتدای شروع برای مطالعه کنکور با تصور این که این کار چندان هم سخت نیست از برنامه‌ریزی خودشان استفاده کردند. انواع روش‌های برنامه‌ریزی کنکور را با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید بیابید. این روش‌ها در ظاهر بسیار جذاب و راحت هستند. شاید حتی در ابتدا همه چیز خوب باشد. اما به‌مرور متوجه وخامت اوضاع خواهید شد. بعضی روزها فشار زیاد درس‌ها مانع از استراحت و انجام کارهای متفرقه می‌شد. در این روش دانش‌آموز به‌سرعت خسته می‌شود و در نهایت به هدفی که برای خود طرح‌ریزی کرده­است نمی‌رسد.

راز موفقیت در کنکور با هزینه کم

باید گفت که موفقیت در کنکور راهی سخت و دشوار است. اما در این راه بیشترین چیزی که اهمیت دارد تلاش و پشتکار خود شما به‌عنوان دانش‌آموز است. می‌توان به‌راحتی از هزینه‌های کنکور کاست. شما با هزینه‌ای اندک می‌توانید خود را برای کنکور آماده کنید به شرطی که تلاش لازم را داشته باشید. راز موفقیت تمام رتبه‌های برتر کنکور تنها در تلاش و استمرار در یادگیری است.

  1. رادمهر گفت:

    واقعا هزینه کلاسا سرسام آور شده 🥲

  2. تینا گفت:

    اصلااااااااا پول به پک های درسی و کلاسینو یا هیچ کدوم از دوره های آنلاین ندید واقعا با تبلیغاتشون گول میزنن, یعنی پول رو دور ریختنه🤦‍♂️🤦‍♀️🤦‍♂️🤦‍♂️

  3. زهرا غفران نژاد گفت:

    شرط موفقیت شرکت تو کلاسهای گرون نیست ، مطالعه مستمر و اصولیه👌🏻

  4. Amirreza گفت:

    زمان کلاسهای آنلاین خیلی زیاده و من همش عقب میمونم😢

  5. Shima گفت:

    Ba brname dashtn hme chi okeye

  6. علی دادمهر گفت:

    من بهم گفته بودن کلاس آنلاین بدرد نمی خوره باور نمی کردم یعنی پارسال 10 میلیون پول پک آموزشی دادم هیچی به هیچی – گفتن مشاوره داره اسم ی تماس ماهانه رو گذاشتن مشاوره خدا رو شکر امسال با مشاوران آلفا دارم میخونم هر لحظه در دسترس و هر لحظه آزمون و پیگیری خداییش به نسبت مبالغشون می صرفه 😊

  7. صدف مظفری گفت:

    حتما قرار نیست کلی هزینه کنی و کلاس کنکور شرکت کنی، کافیه اون مطلب از هر کتاب و هر درسی که میخونی، با کیفیت بخونی

  8. زهرا گفت:

    کسی که بخواد به هدفش برسه با هر سختی هم که شده میرسه و نداشتن هزینه برای کلاس و… نباید ما رو از هدفمون دور کنه✌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)