۰ سبد خرید

دفترچه انتخاب رشته چه زمانی روی سایت سنجش قرار میگیرد؟

خانم اجازه؟ دفترچه انتخاب رشته چه زمانی روی سایت سنجش قرار میگیرد؟ بیا تا بهت بگم...

دفترچه انتخاب رشته چه زمانی روی سایت سنجش قرار میگیرد؟

 
انتخاب رشته کنکور مسئله ای بسیار مهم برای تمامی افراد شرکت کننده در کنکور می باشد زیرا ممکن است سرنوشت هر فردی را از نظر شغل، درآمد و… تحت تاثیر قرار دهد. پس دقت کنید که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و کد رشته ها و اطلاعات خود را به درستی در سایت انتخاب رشته کنکور وارد نمایید. چرا که در صورت ایجاد اشتباه در انتخاب رشته، امکان ویرایش آن به ندرت وجود خواهد داشت

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور افرادی که موفق به کسب رتبه قبولی و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند اقدامات لازم در این راستا را به انجام برسانند. مهم ترین اقدامی که متقاضیان می بایست پیش از شروع به انجام این فرآیند در نظر داشته باشند، کسب اطلاعات کافی از اصول انتخاب رشته و تمامی جزئیات مربوط به این امر می باشد.

کلیه اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ذکر می گردد و به همین دلیل توصیه می شود در بررسی این دفترچه با نهایت دقت عمل شود. لازم به ذکر است که طبق دوره‌های قبلی، دفترچه انتخاب رشته دو تا سه روز قبل از شروع فرایند انتخاب رشته کنکور منتشر خواهد شد. از این رو، انتظار می‌رود که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نیمه دوم مرداد ماه 1403 از طریق سازمان سنجش منتشر شود.

❌نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳❌

همان طور که گفته شد، از آن جایی که دفترچه انتخاب رشته کنکور برای هر گروه آموزشی دارای اطلاعات مهم و راهنمایی های حائز اهمیت است، بنابراین برای هر داوطلبی واجب و ضروری است که قبل از انتخاب رشته و اولولیت بندی کد رشته ها، ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنند. لذا متقاضیان می توانند برای دسترسی به دفترچه انتخاب رشته به صورت اینترنتی از طریق سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org  اقدام نمایند.

✅مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

از بخش های قابل ذکر دفترچه که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راهنمای انتخاب رشته
  • مقررات انتخاب رشته
  • توضیحات مربوط به رشته‌های مختلف
  • پیوست ها
  • و… .

همچنین کد رشته محل هایی که در تمامی دوره های دانشگاه سراسری ارائه می گردند، در این دفترچه لیست شده اند. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، پس از کسب اطلاعات کامل از شرایط و ضوابط تعیین شده می توانند حدود 150 کد رشته را در سامانه مربوطه به ثبت برسانند. چنانچه سازمان سنجش، مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان در نظر بگیرد، آن ها می توانند در این فرصت به ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری بپردازند.

اگه شما هم برای انتخاب رشته نیاز به مشورت دارید، میتونید با مشاوران آلفا به شماره ی 09142365146 تماس حاصل فرمایید.❤

خانم اجازه؟☝

من برای انتخاب رشته از مشاور کمک بگیرم یا خودم انتخاب رشته کنم؟🙄

توی این مقاله مفصل بهت توضیح دادم😉👇 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)