۰ سبد خرید

درس و دانشگاه همزمان با خدمت سربازی

سلام مشاوران آلفا؟ میشه که درس و دانشگاه همزمان با خدمت سربازی باشه؟ بیا تا بگم...

خانم اجازه؟ امکانش هست درس و دانشگاه همزمان با خدمت سربازی باشه؟

بر اساس قوانین گذشته فردی که مشمول خدمت سربازی می بود، واجد شرایط ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی نمی شد. بنابراین مجاز به ادامه تحصیل در طول خدمت نبود و در صورت شرکت و قبولی در آزمون مجوزی برای او صادر نمی شد اما در سال 1403 این قانون دستخوش تغییراتی شد و بنا بر شرایطی امکان تحصیل هم زمان با سربازی برای برخی از مشمولان فراهم گشت.

به این ترتیب که طبق توافق سازمان نظام وظیفه و دانشگاه علمی کاربردی این فرصت در اختیار مشمولان خدمت سربازی قرار داده شد تا بتوانند هم زمان با انجام خدمت دوره سربازیشان، تحصیل خود را در این دانشگاه نیز ادامه دهند. البته شرط تحصیل در زمان خدمت سربازی، ثبت نام و شرکت در دوره‌ های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی است و نام نویسی در دیگر دوره‌ های این دانشگاه مجوز ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی هیچ یک از افراد مشمول به حساب نمی آید.

آشنایی با دوره‌ های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی

دوره های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی به تقویت مهارت‌ های شغلی داوطلبان می‌ پردازند و این مهارت‌ ها را برای حضور در بازار کار بهبود می‌ بخشند بنابراین هر یک از سربازان می بایست برای تحصیل در دوره‌ های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی ۱۶۰ تا ۴۸۰ ساعت را سپری نمایند.

نکته مهم اینکه برای شرکت در این دوره‌ ها داشتن مدرک دیپلم در رشته های زیر الزامی می‌ باشد و چنانچه هر یک از افراد مشمول دارای دیپلم یکی از رشته های ذکر شده نباشند؛ باید پس از گذراندن دروس پیش نیاز رشته مورد نظر خود برای ثبت نام در دوره تک پودمان دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند.

📌 تعمیرکار تخصصی موتور

📌 مکالمه زبان انگلیسی (سطح پایه)

📌 آماده سازی و مونتاژ در جوشکاری

📌 تولید و نگهداری طیور گوشتی

📌 سیم کشی، کابل کشی و اندازه گیری الکتریکی

📌 نقشه کشی در ماشین کاری

📌 امور بازاریابی

📌 ساخت گلخانه خاکی و هیدروپونیک

📌 عملیات پایه برق و الکترونیک

📌 فروش انواع تور

📌 طراحی مبلمان مرکب

توجه داشته باشید امکان ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی برای دانشجویان دانشگاه های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و… ممکن نیست و این افراد می بایست حتما از معافیت تحصیلی استفاده نمایند و پس از اتمام تحصیل برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند.

🔊 اطلاعیه: مشمولانی که دارای غیبت سربازی باشند مجاز به تحصیل هم زمان با سربازی نیستند.

تحصیل همزمان با سربازی به عنوان امریه

افرادی که دارای مدرک تحصیلی هستند می توانند از امریه خدمت سربازی استفاده کنند و به جای خدمت در پادگان های نظامی مانند ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیرو انتظامی در نهاد های دولتی و اداری مشغول به خدمت شوند.

اما سوالی که پیش می آید این است که ادامه تحصیل حین امریه به چه صورت است؟ آیا می توان همزمان هم تحصیل کرد و هم به عنوان یک امریه وظیفه خود را انجام داد؟

بنابراین باید بگوییم اگرچه امریه به نوعی خدمت سربازی محسوب می‌ شود اما ادامه تحصیل حین آن، قوانین مخصوص به خود را دارد و بر اساس این قوانین هیچ یک از سربازان اجازه ادامه تحصیل حین امریه را ندارند.

افزون بر این لازم است بدانید سربازان امریه مجاز به دریافت معافیت تحصیلی نیز نمی باشند.

شرایط ایست خدمتی درس خواندن برای کنکور در سربازی

یکی از شرایط درس خواندن برای کنکور در سربازی استفاده از تبصره ایست خدمت است. بر اساس این تبصره افراد علاقمند به ادامه تحصیل می توانند تا مدت مشخصی از رفتن به سربازی معاف شوند و به تحصیل بپردازند. به عبارت دیگر این افراد تا اتمام دانشگاه و اخذ مدرک تحصیلیشان اجازه ادامه تحصیل دارند و لازم نیست نگران گذراندن خدمت سربازی خود باشند.

اما آیا همه افراد می توانند از ایست سربازی برای ادامه تحصیلی خود استفاده نمایند؟ پاسخ خیر است زیرا فقط افرادی می توانند از این قانون استفاده نمایند که در مقطع کارشناسی پیوسته به بالا باشند و برای مقاطع کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته این کار امکان پذیر نیست یعنی فردی که می خواهد از مقطع دیپلم به کاردانی برود مشمول ایست خدمتی تحصیلی نمی شود.

همچنین افرادی که دارای سو سابقه خدمت و یا غیبت هستند اجازه استفاده از این طرح را ندارند و پذیرفته شدگان صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها نیز نمی توانند از ایست خدمتی استفاده نمایند.

فراخوان اعزام به سربازی

براساس اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا کلیه افراد مشمول که برگ آماده به خدمت شهریور سال ۱۴۰۳ را دریافت کرده اند، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه نمایند و برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت کنند تا دچار غیبت سربازی نشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافیه با شماره پشتیبانی ما 09142365146 تماس بگیرید❤

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط نظام وظیفه برای انتخاب رشته کافیه مقاله ی پایین رو بخونی😉👇❤

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)