۰ سبد خرید

روش مرور بالارد

روش مرور بالارد چیست؟ بهترین روش مرور دروس برای کنکور چیست؟ آیا تابه حال در پی روش‌های بهتری برای بهبود عملکرد خودتان سر کلاس یا پیش از آزمون بوده‌اید؟ روش مرور بالارد مناسب چه گروهی است؟

روش مرور بالارد

 

🔰در بین انواع روش مرور درس در روزهای پیش از آزمون ورود به دانشگاه،  روش مرور بالارد یکی از تکنیک‌های شناخته شده است که در آن، تأکید بر سه هدف است:

  • مطالعه همراه با تمرکز به مدت یک ساعت
  • استراحت مطلق
  • بازگشت به وضعیت مطالعه و مرور به مدت پانزده تا بیست دقیقه

اتفاقی که با کمک روش مرور بالارد در فرایند مطالعه می‌افتد، تصویرسازی ذهنی است. تصویرسازی باعث تثبیت مفاهیم خوانده شده در ذهن می‌شود به گونه‌ای که می‌توان عمقی بودن یادگیری را تأیید کرد.

 

 

✅چگونه شروع کنم؟

برای اینکه از انجام این روش مرور، نتیجه اصولی بگیرید باید نکات زیر را رعایت کنید: به مدت یک ساعت و به‌صورت کاملاً متمرکز و فعالانه، درس مورد نظر را مطالعه کنید. پس از پایان زمان مطالعه، پانزده تا بیست دقیقه وقت استراحت دارید. فراموش نکنید که این پانزده دقیقه، یک استراحت بدون مزاحمت جانبی و درواقع نوعی « خاموش کردن مغز» است. با پایان گرفتن پانزده دقیقه استراحت، دوباره به سراغ درس مورد نظر بروید و این بار با تمرکز کمتر و با سرعت بیشتر، مطلب را مرور کنید.🤩💯

 

🔰منظور از روش سه مرحله‌ای در روش مرور بالارد چیست؟

بالارد در روش مرور خود بارها بر این کلمه تأکید کرده است. روش سه مرحله‌ای او هم در واقع مبتنی بر تکرار است. چگونه این تکرار، تأثیرگذار خواهد بود؟

 

✅مرحله اول

دانش‌آموز در این مرحله، آنچه را که به‌طور فعال و متمرکز مطالعه کرده است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پس از مطالعه فعال،  تکرار یا مرور می‌کند.

 

✅مرحله دوم

با یک برنامه‌ریزی دقیق اقدام به مرور دوباره مطلب مطالعه شده در کمتر از ۲۴ ساعت می‌کند.

 

✅مرحله سوم

در بازه زمانی کمتر از ۳۶ ساعت، مرحله آخر از مرور و تکرار را پیاده می‌کند.

فراموش نکنید که داستان همین‌جا تمام نمی‌شود بلکه این فرایند طی ۹۰ روز و چهار مرتبه دیگر و با فواصل زمانی دلخواه خودتان تکرار می‌شود. اکنون می‌توانید از اهرم‌های کمکی متنوع که بالاتر به آن اشاره شد برای تقویت یادگیری و اثرگذاری مرور بهره‌مند شوید.

 

🔰تکنیک مرور بالارد و چگونگی انجام آن

برای انجام یک مرور صحیح باید در ابتدا درک عمیق و اصولی پیرامون مطلب مورد نظر داشته باشید. پس از این که درس را به طور کامل فرا گرفتید باید اقدام به تصویرسازی ذهنی و طرح سوالات در فکرتان کنید و یادگیریتان را به چالش بکشید.

سپس برنامه­ ریزی می­کنید تا با روش مرور بالارد اقدام به تثبیت آن در ذهنتان کنید.

برای اجرای روش مرور بالارد باید دروس را در 90 روز 4 بار دوره کنید و در هر بار از دوره کردن با روشهای متفاوت مانند حل مسئله و انجام تست­های متنوع و سوال و جواب با دوستان تسلط کافی پیدا می کنید. استفاده از دی­وی­دی­های آموزشی و ویس­ها و فلش کارت­هایی که خودتان تهیه کرده­اید و یا به صورت آماده وجود دارند نیز در مرحله بعدی قرار دارد.

 

✅آموزش مرور بالارد برای انواع دروس

برای آموزش مرور بالارد برای انواع دروس باید موارد زیر را برای تمامی دروس خود با دقت و به طور کامل رعایت کنید:

  • بعد از تمام شدن کلاس و در راه منزل درسی را که تازه یاد گرفته اید در ذهنتان تکرار کنید.
  • در سریع ترین زمان دوباره از روی درس بخوانید و نکات مهم آن را مشخص کنید.
  • تست­های آن درس را آماده کنید و پس از مرور اول روی آنها کار کنید.
  • در هنگام یادگرفتن درس سعی کنید تمامی نکاتی را که مدرس ذکر می­کند یادداشت برداری کنید.
  • یادداشت­هایی را که تهیه کرده­اید در برنامه­ریزی مروری خود حتما یکبار بخوانید.
  • حداقل در زمان کوتاهی 4 بار آن درس را مرور کنید.
 

🔰چرا روش مرور بالارد را انتخاب می‌کنم؟

انتخاب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پس از مطالعه فعال، یک روش هوشمندانه برای تربیت ذهن است. دانش‌آموز پویا با همراهی مشاور خود با این زمان‌بندی فکر شده، مغز را وا می‌دارد که در بازه زمانی مشخصی که فرد می‌خواهد، فرایند یادگیری را تکمیل و نتیجه‌بخش کند؛ از حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت. این مطلب برای من اهمیت زیادی دارد و می‌خواهم تا درجه اهمیت آن را در ذهن خود هم تثبیت کنم. بدین ترتیب، ذهن من با تقسیم‌بندی زمانی که من ترتیب می‌دهم، همیشه آماده بازبینی و مرور آموخته‌های قبلی است.

 

😎🙌مجموعه­ ی مشاوران آلفا میتونن توی زمینه تحصیلی بهتون مشاوره بدن و شمارو توی مطالعه برای امتحانات نهایی وکنکور بهتر راهنمایی کنن. کافیه با پشتیبانی ما به شماره­ ی 09142365146 تماس بگیرید.💯

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)