۰ سبد خرید

یادداشت­ برداری چه کمکی به ما می کند؟

یادداشت­ برداری چه کمکی به ما می کند؟ خلاصه نویسی و یادداشت برداری چیست؟ چرا باید یادداشت برداری کنیم؟ میدونید یادداشت برداری چه کمکی به ما تو یادگیری میکنه؟

یادداشت­ برداری چه کمکی به ما می کند؟

✅برای هر دانش ­آموزی یادداشت ­برداری یکی از کارای واجب ­تر از نون شبه !!!!!

⬅یادداشت ­برداری مهارتی است که می‌توانید در طول زندگی حرفه‌ای خود آن را به کار ببرید و اصلاح کنید. یادداشت ­برداری خوب می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات مهم را به خاطر بسپارید، اولویت‌ها را در اولویت قرار دهید و سوابقی را برای ایده‌های اصلی ایجاد کنید تا در صورت نیاز به عقب نگاه کنید.

🔰فواید یاداشت ­برداری:

 شناخت و استفاده از نكات كليدی باعث افزايش فعاليت مغز و در نتيجه يادگيری بیش‌تر و دقيق‌تر می شود.

استفاده از طرح‌های شبكه‌ای و درخت دانش و نمودار، حافظه‌ی ذهن را فعال می كند.

یادداشت­ برداری­ها در کنار خلاصه­نویسی­ها در نهایت تبدیل به جزوه­ای جامع، خلاصه و قابل فهم می­شوند که برای کنکور بسیار حائز اهمیت و مفید خواهد بود.

  • براي اين‌كه مطالب يادداشت‌ شده به صورت جملات، نمودار، جدول، درخت دانش، در يادگيری و حافظه تأثیر بگذارند لازم است به نكات زير توجه كنيد:

📝ابتدا بفهميد سپس بنويسيد.

📝یادتون باشه، صرفاً رونویسی از روی مطالب بدون اینکه مطالب رو بفهمید و تجزیه و تحلیل کنید ، عاقبتی جز اتلاف وقت نداره.

📝كوتاه، تلگرافی ، خودمانی و تداعی كننده باشد.

📝رسمی ننویسید، از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنید، قرار نیست کتاب کمک درسی بنویسید. باید طوری بنویسید که اگه بعد از چند وقت آمدین دوباره مطالب رو بخونید، با یک نگاه کوتاه ، مطالب کاملاً یادتون بیاد. نه اینکه واو به واو مطالب رو در کاغذ کپی کنید.

📝خنده‌دار و عجيب و غريب بنويسيد.

📝هر چه قدر از کلمات خنده­دار و خودمونی استفاده کنید و نوشتن تون حالت داستانی و ماجراجویانه داشته باشه ، بهتر و راحتتر به خاطر سپرده میشه از نمادها، اشكال و تصاوير مختلف استفاده كنيد.

 

📝از نمادهای مختلف استفاده کنید؛ حتی می­تونید برای مطالب شکل بکشید، لازم نیست پیکاسو باشید.

📝استفاده از رنگ‌های مختلف در نوشتن باعث يادگيری خلاق می­شود.

📝می‌تونید روی مطالبتون رو با رنگ های مختلف هاشور بزنید، برای هر درس یک رنگ انتخاب کنید مثلا، زیست: سبز _ فیزیک : آبی _ ریاضی : زرد و…

 

📝ذكر تاريخ و مرجع در يادداشت‌ها بسيار مهم است و باعث بهره‌برداری بيش‌تر و بهتر در آينده می‌شود.

📝در سربرگ یادداشت­ برداری­هاتون شناسنامه ی یادداشت رو بنویسید؛ مثلا: خلاصه ی فصل ۱ فیزیک یازدهم، بخش پتانسیل الکتریکی از روی کتاب خیلی سبز

📝چك كردن و اطمينان حاصل كردن از اين‌كه نوشته‌ها و و طرح‌ ها در آينده قابل استفاده است و خاصيت لازم را برای بازخوانی و فراخوانی دارد خيلي مهم است.

📝بعد از مدتی یادداشت­ها رو چک کنید، به خاطر آزمون دادن یا تست زدن ممکنه به اون مطالب کاملاً مسلط شده باشید. در این هنگام یادداشت­ برداری­ ها باعث سنگین شدن جزوه مرور و جمع­بندی تون میشه ، پس سعی کنید نکات اصلی و مهم رو یادداشت کنید و از نوشتن مطالب اضافی و یا مطالب آسان و پیش پا افتاده پرهیز کنید.

🔰بهترین روش‌های یادداشت ­برداری:

یادداشت‌­برداری غالبا ذهنی است، زیرا افراد مختلف شیوه‌های مختلفی برای یادداشت‌ برداری دارند. برای اینکه بدانید چه چیزی برای شما مفید است، سعی کنید یادداشت­برداری را به مدت ۱ یا ۲ هفته با یک روش انجام دهید، سپس هفته بعد روش‌ها را تغییر دهید و ببینید چه چیزی بیشترین تأثیر را دارد. گزینه‌های مختلفی برای یادداشت‌ برداری وجود دارد که بسته به سناریو ممکن است از ۱، ۲ یا همه آنها استفاده کنید:

⬅استفاده از دفتر و قلم؛

⬅استفاده از سند کامپیوتری یا آنلاین؛

⬅استفاده از نرم‌افزار مناسب، تقویم‌ها یا سازمان‌دهنده‌ها؛

⬅به‌همراه‌داشتن دفترچه یادداشت کوچک یا کاغذهای یادداشت چسب‌دار.

🔅صرف نظر از موضوع، استفاده از یک قالب ثابت برای یادداشت­ برداری، مانند نقشه ­های ذهنی و مرور و خلاصه کردن منظم یادداشت ­ها برای تقویت درک می­تواند مفید باشد. همچنین مهم است که فعالانه با مطالب مورد مطالعه درگیر شوید، در صورت لزوم سؤال بپرسید و به دنبال توضیح باشید. در کل، یادداشت­ برداری کنکوری، یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های مطالعاتی است. با استفاده از روش‌هایی مثل استفاده از نمودارها و تصاویر، استفاده از رنگ‌ها، خلاصه‌نویسی، تکنیک سوال و پاسخ و استفاده از نرم‌افزارهای یادداشت­برداری، می‌توانید بهترین حالت‌هایی را برای یادآوری مطالب فراهم کنید. در نهایت، برای یادداشت­برداری کنکوری موفق، مهم است که برنامه‌ریزی منظم و پیوسته داشته باشید و به مطالعه با تمرکز و تمام توجهتان تمرکز کنید. مرور مطالب و یادداشت برداری به شما کمک می‌کند تا مطالب را بهتر فهمیده و درک کنید و همچنین بهتر بتوانید آنها را به خاطر بسپارید. به همین دلیل، یادداشت­برداری کنکوری باید به صورت منظم و به مرور زمان حرفه‌ای‌تر شود.🔆

😎💯مجموعه­ ی مشاوران آلفا میتونن توی زمینه تحصیلی بهتون مشاوره بدن و شما رو توی مطالعه برای امتحانات نهایی و کنکور بهتر راهنمایی کنن. کافیه با پشتیبانی ما به شماره ­ی 09142365146 تماس بگیرید.✌

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به حساب کاربری

به سایت مشاوران آلفا خوش اومدی 🥰
اطلاعاتت رو دقیق بزن و وارد سایت شو…
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)